Kenya reis 2022

5 september 2022 - Tilburg, Nederland

Over een kleine 4 weken vertrek ik weer naar Kenya en zal daar de maand oktober zijn. Eerst even paar dagen aan de kust in 'Baobab Beach Resort' en daarna door naar Kibandaongo! Tijdens de eerste dagen aan de kust bezoek aan onze bank en een coconut factory (voor afvalproduct dat ik wil hebben voor onze KWAGI group), bezoek aan de Soroptmistclub in Mombasa en als het lukt een bezoek aan de nieuwe Governor. Nu druk bezig met alle voorbereidingen. Planning maken voor alle meetings en afspraken maken.  Ook veel spullen verzamelen om mee te nemen (medische artikelen, maar ook zonnecrème, (zonne) brillen, petten, ballen, E-readers,  stroopwafels, kleding etc.) Daarna op naar Kibandaongo! Samen met driver John in zijn  nieuwe jeep, eerst naar de markt en de supermarkt in Ukunda om voedsel en vooral water in te slaan en dan op naar the bush, waar ik zo'n 14 dagen ga verblijven op het Heath Centre en samen leef met de Staff en de Kenianen. Bijzonder dit jaar is, dat er twee gasten komen. Ons nieuwe bestuurslid Yanninck van Lith en zijn vrouw Janneke. Janneke is oogarts, dus heb ik afspraken gemaakt bij het Eye Centre in Kwale, het Kinango Hospital en het General Coast Hospital in Mombasa en momenten voor patiënten van ons Health Centre ingepland bij de oogarts! Het zal weer een mooie drukke maar vooral inspirerende tijd gaan worden.

Mocht je me nog willen steunen dan héél graag! Zodra ik in Kenya internet heb laat ik iets van me horen. Groetjes Lout