Kenyareis 2022

7 oktober 2022 - Diani Beach, Kenia

Na veel vertraging en gedoe eindelijk aangekomen in de ochtend van 4 oktober bij Baobab Beach Resort & Spa in Diani aan de Indian Ocean. Heerlijk resort om even te wennen aan het Keniaanse klimaat. Op 5 oktober had ik een afspraak met de Soroptmistclub van Mombasa. Er was een heel programma voorbereid en ik had een speech voorbereid, maar zoals zo vaak in Kenya loopt alles anders dan ik had verwacht. We verzamelden op een van hun sponsorprojecten: Maweni Primary School, de Keniaanse Sorren kwamen een uur te laat, maar de Headteacher had een goed verhaal. Daarna rondleiding over deze grote school compound van 1000 leerlingen, aan de noord kant van Mombasa. Daarna was er een vergadering gepland, maar in plaats daarvan gingen we naar Masai Beach. Dat werd uiteraard ontzettend gezellig, wijntje, hapje eten veel lachen en uiteindelijk om 19uur met mijn driver terug naar Diani, wat en flinke rit was.

Op 6 oktober bezocht ik de Coconut Factory  van Mister Wang. Hij gaf een rondleiding met goede uitleg, wat een mooi bedrijf! Ik kocht 'Coconut Dust' voor onze Women Agriculture Group in Kibandaongo. De drie grote zakken opgeslagen in de Kofferruimte van het hotel en morgenvroeg gaan ze mee naar Kibandaongo.

Vandaag 7 oktober heerlijk niets gedaan, genoten van de zon en de Indian Ocean. Vanavond is er een gala BQ in de tuinen van ons resort , dat zal gezellig zijn, maar toch zal ik op tijd naar bed gaan want morgenvroeg om 8.00uur vertrek ik met mijn driver John naar Kibandaongo voor een kleine 2 weken. Daar is geen internet én ik heb daar een erg drukke agenda! dus over ongeveer 2 weken zal ik weer wat posten!

groetjes Lout

1. Jan en mayke:
    10 oktober 2022
    Leuk Lout ziet er allemaal goed uit !
    Succes met je fantastische werk. lfs. Mayke en Jan
  2. Lout: