Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
105

Over mij

Wat in 2008 begon als een bezoek aan Kenya is uitgegroeid tot een stichting die zich inzet voor met name de bevolking van Kibandaongo in Z/O Kenya, die dringend hulp nodig heeft op diverse fronten. Onze focus ligt op het medisch centrum, maar ook scholen, ontwikkeling van het gebied en de bevolking hebben onze aandacht.
Mijn eerste kennismaking in 2008 met Kibandaongo was indrukwekkend. In ver afgelegen zeer arm en droog gebied, geen stromend water, geen elektriciteit, slechte medische- en onderwijsvoorzieningen. De levensstandaard is laag men leeft van beetje landbouw en beetje vee. Gelukkig nu, vele jaren later staat er echt iets moois en de bevolking is blij met alle ontwikkeling.

Over mijn reis

Jaarlijks reis ik de maand oktober naar Kenia, in de jaren dat onze stichting actief is in Kibandaongo zijn er veel positieve stappen gezet. We hebben veel gebouwd, ondersteund, ontwikkelingen bevorderd, containers verscheept en veel contacten opgebouwd. Wij bereiken veel doelstellingen door de steun van Donateurs en schenkingen en door opbrengsten van events.

Op onze website http://www.medischcentrumkenia.nl is alles wat wij hebben gerealiseerd terug te vinden. Zie ook de 'Brochure' op de homepagina.

Bezochte landen

Ik heb 2 landen (1%) bezocht: